لیفت لثه

در صورتیکه خط لثه تان پایین تر از حد معمول قرار گرفته و هنگام لبخند زدن  لثه هایتان بیش از حد پیدا می شود در این صورت لیفت لثه گزینه ی مناسبیی برای شما خواهد بود.

لیفت لثه که به آن جینجیوکتومی(gingivectomy)  نیز می گویند، از طریق ایجاد تناسب در خط لثه بوسیله لیزر و یا جراحی باعث اصلاح طرح لبخند وافزایش اعتماد به نفس فرد می شود.

طریقه انجام لیفت لثه

برای انجام لیفت لثه یک جلسه مشاوره برای بیمار انجام می گیرد تا وی از امکان انجام لیفت لثه و نحوه انجام کار مطلع گردد. لیفت لثه معمولا در یک جلسه انجام می گیرد و تحت بی حسی موضعی انجام می گردد.

پس از لیفت لثه نیازی به چند روز استراحت در خانه یا خوردن مسکن های قوی نیست. لثه ها ممکن است پس از پروسه جراحی یا لیزر دچار کمی درد و تورم شده و کمی حساس شوند اما مانع خوردن یا آشامیدن بیمار نمی شوند. در صورت احساس درد می توان از یک مسکن خفیف مانند ایبوپروفن استفاده کرد.

توصیه می شود تا چند روز از تحریک لثه ها با مصرف غذاهای سفت، تند و چسبنده خودداری شود تا لثه ها بتوانند به طور کامل بهبود پیدا کنند. مسواک زدن به آرامی نیز توصیه می شود ولی از نخ دندان تا زمانی که دندانپزشک اجازه نداده استفاده نکنید. بهتر است در این مدت برای جلوگیری از عفونت لثه ها، از دهان شویه های آنتی باکتریال به تجویز دندانپزشک استفاده کنید.

آیا لیفت لثه درد دارد؟

از آنجایی که محل انجام لیفتینگ کاملا بی حس می شود بیمارحین انجام پروسه دردی احساس نمی کند. امروزه با لبخند لثه ای در بسیاری از مواقع درمان ترکیبی لیفت لثه و لمینیت دندان ها با هم انجام می شوند تا زیبایی لبخند فرد دوچندان گردد. از دیگر مزایای لیفت لثه اصلاح لثه های نامتقارن است که با لیفت لثه می تواند اصلاح شده و متناسب گردد.