به سایت گروه دندان پزشکی اُپال خوش آمدید!

مراقبت های لمینیت

مراقبت های لازم پس از انجام لمینیت

طبق مطالعات انجام شده در صورت مراقبت اصولی از لمینیت های دندانی مدت زمان دوام آن ها می تواند بین ۷ تا ۱۵ سال باشد. بنابراین بسیار مهم است که به طور منظم عادت های توصیه شده در خصوص رعایت بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را رعایت کنید تا ماندگاری لمینیت های خود را تضمین کنید.

همچنین توصیه می شود هر ۶ ماه یکبار به نزد دندانپزشک درمانگر خود مراجعه کرده تا با ارزیابی های تخصصی به موقع، از سلامتی دهان و دندان و همچنین لمینیت های خود اطمنیان حاصل کنید.

مراقبت از لمینت دندان : نحوه مراقبت از دندان لمینت شده چگونه است؟

چگونگی مراقبت از دندان لمینیت شده یکی از مهمترین عوامل در حفظ و ماندگاری لمینیت ها می باشد. با مسواک زدن صحیح و منظم و کشیدن نخ دندان، مانع از تشکیل پلاک دندان و تخریب ساختار دندان در زیر لمینیت خواهید شد. به طور خلاصه برای افزایش دوام لمینیت های خود تا سالیان سال، بر رعایت موارد زیر تاکید می شود:

روزانه دو بار مسواک بزنید (هر بار به مدت حداقل ۲ دقیقه)

روزانه یکبار نخ دندان استفاده کنید.

روزانه دو بار خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید.

مصرف شیرینی را محدود کنید.

با لمینیت های خود چیزهای سفت و سخت گاز نزنید. (این قاعده برای محافظت از دندان های ارزشمندتان نیز توصیه می شود)

هر ۶ ماه به دندانپزشک درمانگرتان مراجعه کنید.

علت تاکید بر استفاده از نخ دندان چه در موارد دارا بودن لمینیت سرامیکی و یا ونیر کامپوزیتی و چه در شرایط عادی، این است که پلاک و باکتری های مضر داخل دهان شما در تمام محیط دهان حضور دارند و تمایل دارند در جایی که مسواک نمیتواند آن را تمیز کند، یعنی در نواحی بین دندانی، تجمع کنند. بنابراین تنها راه تمیز کردن نواحی بین دندانی از حضور میکروب ها، استفاده از نخ دندان است. نخ دندان برای جاهایی که مسواک قدرت نفوذ ندارد بسیار موثر است و ذرات ریز مواد غذایی و پلاک ها را به راحتی از میان بر میدارد. استفاده از نخ دندان در تمام افراد و بخصوص در افراد دارای لمینیت و ونیرهمواره توصیه می شود.
درضمن با توجه به اینکه شیرینی ها و مواد غذایی حاوی شکر و قند بهترین منبع تغذیه باکتریهای دهان و ایجاد پوسیدگی هستند، توصیه میکنیم اگر نمیتوانید مصرف قند و شکر و مواد شامل آن ها را قطع کنید دست کم آن را کاهش دهید.
همچنین اگر عادت به جویدن یخ و سایر چیزهای سخت دارید، الزامیست که این عادات را کنار بگذارید. درست است که لمینیت ها استحکام بالایی دارند اما این به معنای عدم ترک برداشتن و شکستگی آن ها در صورت استفاده ناصحیح نیست. اگر فشار نادرست و زیادی به ونیر یا لمینیت وارد شود احتمال ترک خوردن و درنهایت شکستن آن ها وجود دارد.

گیلان، رشت

چهار راه گلسار، پل بوسار، ساختمان نادری، طبقه سوم

تلفن ثابت

013-3211-3679

روز های کاری

شنبه تا پنجشنبه